مقابله با هکرها و لو رفتن اطلاعات شناسه شما در World Of Warcraft

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
Bibak
12:52
چهار شنبه 4 مرداد 1391

 

اکثر کسانی که اقدام به کسب اطلاعات Account شما می کنند از برنامه هایی به نام Keylogger استفاده می کنند . key logger ها، Buffer کی برد را درون یک فایل  ذخیره می کنند . در واقع هر کلیدی که تایپ می گردد، بر روی یک فایل ذخیره می گردد. لازمه استفاده از Keylogger ، نصب این برنامه بر روی دستگاهی می باشد که شما بر روی آن بازی WOW را اجرا می نمایید .

حال  فرض کنید که  ID شما "test123" می باشد و رمز شما "123abcqe" باشد. معمولا اینگونه افراد ابتدا اقدام به شناسایی ID شما می کنند ، بطور مثال هنگام ورود اطلاعات، سعی می کنند، ID شما را مشاهده نمایند . بعد از اینکه شما اقدام به بازی کردید، فرد مذکور در فایل ذخیره شده ID شما را جستجو می نماید ( در این مثال "test123")، کلمه پس از test123 ، رمز شما می باشد که هکر به راحتی پس از چند بار آزمایش و خطا ، رمز شما را به دست می آورد.

مثال بالا نحوه عملکرد یک Keylogger   بسیار ابتدایی بود ، Key logger های پیشرفته تر، فایل ذخیره شده را Encrypt می نمایند و یا بر روی آن رمزی می گذارند که فقط فردی که برنامه را تنظیم کرده می تواند آن را باز نماید .Key logger پیشرفته دیگر این قابلیت را دارند که در لیست Process ها نمایش داده نشوند و یا توسط Antivirus های معمول شناسایی نگردند. اکثر مواردی که منجر به هک شدن  اکانت بازی World Of Warcraft می شود از طریق Trojan هایی هستند که صرفا به این منظور طراحی شده اند. لیست بلند بالای این تروجان ها که توسط Blizzard منتشر شده، لزوم رعایت موارد امنیتی را بیشتر می نماید.

 

راه حل چیست ؟

یک راه ساده : 1- بجای تایپ کردن رمز خود آن را با استفاده از برنامه On Screen Keyboard خود Windows ( در Run تایپ کنید OSK ) پسورد خود را با ماوس در یک فایل Text وارد نمایید و سپس آن را در بازی Paste کنید.

2- حتما بر روی سیستم خود یک آنتی ویروس بروز شده داشته باشید .پیشنهاد ما استفاده از Nod32 می باشد ، از آنجا که سریالهای این برنامه به راحتی در اینترنت پیدا می شو می توانید همواره آن را بروز نگه دارید. ( برای یافتن سریالهای این برنامه در Google عبارت سریال nod32 و یا nod32 serial را تایپ کنید ! )

پیشگیری های ابتدایی:

- در صورت امکان به جز رایانه خود ، اطلاعات Account خود را بر روی رایانه دیگری وارد ننمایید .

- در صورتی که این امکان برای شما میسر نمی باشد و معمولا در گیم نت ها Wow بازی می نمایید، از صاحبان گیم نتها درخواست نمایید که از برنامه های ساده مانند Mouse Only Keyboard  را بروی دستگاه ها نصب نمایند . با استفاده از این برنامه ها می توانید ID و رمز خود را بجای تایپ نمودن، انتخاب نمایید  .

بدین ترتیب شما قادر خواهید بود بجای تایپ کردن شناسه و رمز خود آن را با ماوس انتخاب کرده ، سپس در بازی  Paste نمایید. ( Paste  با استفاده از Ctrl+V )

- راه بهتر استفاده از برنامه On Screen Keyboard خود ویندوز می باشد ، که براحتی می توان با یک Batch File آن را در لیست برنامه های Gameport و یا Smartlauch قرار داد.خوبی این برنامه این می باشد که کاراکترها را مستقیم به صفحه مورد نظر انتقال می دهد. ( در Run تایپ کنید : OSK )

- از رمزهایی  استفاده کنید   که شبیه ID شما نباشند.

- در صورتی که رمز خود را در جایی تایپ نمودید ،در اولین فرصت ممکن که امکان دسترسی به اینترنت  و یک رایانه امن را داشتید ، اقدام به عوض نمودن رمز نمایید.

- رمزهایی که در برنامه ها و موارد دیگر مانند   رمز Game Port  رمز SmartLaunh  و ... استفاده می کنید را برای رمز WOW خود استفاده ننمایید .

- حتی الامکان  هنگام ورود شناسه و رمز خود، مراقب افراد مجاور خود باشید !!!

- هرگز رمز خود را تایپ نکنید !

-  و از همه مهمتر هنگام باز کردن Account در سایت WOW اطلاعات حیاتی را درست وارد نمایید و آنها را به خاطر بسپارید . این اطلاعات شامل Security Question و جواب آن، پست الکترونیک ، اطلاعات تماس  و سی دی کی شما می باشد. توجه داشته باشید که رمز Email ای که Account بازی خود را برای آن تعریف کرده اید بسیار مهم می باشد و شما می بایست تمام موارد بالا را برای ورود رمز  Email خود نیز رعایت کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی در این زمینه می توانید با ما تماس حاصل نمایید .

لینک های مرتبط :  مشاهده راهنمای ارسالی یکی از دوستان برای مقابله با Keylogger های سطح بالا



تعداد بازدید از این مطلب: 1845
بازدید : 1845

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود